30 mars 2017

Verizon to resell Equinix colocation and interconnection services around the globe

Pairs Equinix IBX Data Centers with Verizon's security, network and advanced communications services

NEW YORK and REDWOOD CITY, Calif., March 30, 2017 /PRNewswire/ -- Verizon Enterprise Solutions and Equinix, the global interconnection and data center company, today announced that Verizon has agreed to resell Equinix colocation and interconnection services. The reseller agreement enables Verizon to pair colocation and interconnection services in Equinix International Business Exchange (IBX®) data centers around the globe with Verizon's security, network and advanced communications services to enable enterprises to build hybrid cloud solutions and gain quick access to a multi-cloud environment.

Through this agreement, and building on a long-standing relationship, Equinix will provide Verizon with colocation and interconnection services. Additionally, in December 2016, Verizon agreed to sell certain data center sites to Equinix.

"This agreement provides customers with fully-integrated network, security and data center services designed to support their IT transformation," said Jim Duncan, vice president of global advanced solutions for Verizon Enterprise Solutions. "Our network provides IT continuity across current and future IT strategies – cloud migrations and the like – and Equinix provides an interconnection point to leading cloud platforms for that transformation."

Verizon will sell Equinix colocation and interconnection services as part of larger, integrated customer engagements with an emphasis on pairing colocation services with Verizon security, network and advanced communications services.

"Through this agreement, our mutual enterprise customers gain the global scale and interconnection capabilities of Platform Equinix together with Verizon's global IP network, managed security services and advanced communications services," said Jon Lin, vice president of corporate development and strategy for Equinix. "This collaboration – including direct, private access to leading cloud service providers such as AWS, Microsoft Azure and Google Cloud Platform -- enables us to help enterprises fully realize the benefits of hybrid and multi-cloud environments."

Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX) connects the world's leading businesses to their customers, employees and partners inside the most interconnected data centers.  In 41 markets across five continents, Equinix is where companies come together to realize new opportunities and accelerate their business, IT and cloud strategies.

About Verizon

Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ), headquartered in New York City, has a diverse workforce of 160,900 and generated nearly $126 billion in 2016 revenues. Verizon operates America's most reliable wireless network, with 114.2 million retail connections nationwide. The company also provides communications and entertainment services over mobile broadband and the nation's premier all-fiber network, and delivers integrated business solutions to customers worldwide.

Ce communiqué de presse contient des déclarations prospectives qui s'accompagnent de risques et d'incertitudes. Les résultats réels sont susceptibles de présenter des différences substantielles avec les perspectives évoquées dans lesdites déclarations. Les facteurs pouvant engendrer de telles différences comprennent, sans s'y limiter : les difficultés à acquérir, exploiter et construire des datacentres IBX et ainsi développer, déployer et assurer la prestation des services d'Equinix ; les frais ou difficultés imprévues liés à l'intégration à Equinix de sociétés acquises ou en passe de l'être ; le défaut de recettes significatives de clients de datacentres récemment construits ou acquis ; l'incapacité à respecter les modalités de financement envisagées ponctuellement ; la concurrence de rivaux existants et nouveaux ; la capacité à générer des flux de trésorerie suffisants ou, à défaut, d'obtenir des fonds pour rembourser des dettes nouvelles ou en souffrance ; la perte ou la baisse d'activité de nos clients principaux ; et d'autres risques décrits ponctuellement dans les documents déposés par Equinix auprès de la « Securities and Exchange Commission ». Veuillez notamment consulter les rapports trimestriels et annuels d'Equinix récemment déposés auprès de la « Securities and Exchange Commission », dont Equinix peut vous fournir des exemplaires sur demande. Equinix n'est en aucun cas tenu de mettre à jour les informations prospectives contenues dans ce communiqué de presse.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: News releases, feature stories, executive biographies and media contacts are available at Verizon's online News Center at www.verizon.com/news/. News releases are also available through an RSS feed. To subscribe, visit www.verizon.com/about/rss-feeds/.

Media contacts:
Kevin King for Verizon